Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 
LinkedIn

Hoe maak ik een aantrekkelijke bedrijfspagina op LinkedIn?

Nina van Hoof

 
LinkedIn is een niet te onderschatten platform om potentiële partners, werknemers en klanten te werven. Hoe zet je je als bedrijf er het beste in de kijker?

 

Wie aan marketing op sociale media denkt, zal in eerste instantie zich platformen als Facebook en Instagram voor de geest halen. LinkedIn wordt vaak vergeten, onterecht. Met meer dan 500 miljoen gebruikers is het een van de grootste professionele netwerken ter wereld.

 

Het platform is in de eerste plaats een tool om te netwerken, maar daarnaast is het ook een van de belangrijkste online etalages om je bedrijf in de kijker te zetten voor potentiële werknemers en bedrijfspartners. Zelfs als je niet van plan bent om actief content te plaatsen op LinkedIn, loont het nog altijd om een aantrekkelijke bedrijfspagina voor je organisatie aan te maken. We sommen hieronder vier best practices op voor bedrijven die LinkedIn gebruiken.

 

1. Visueel aantrekkelijk

Net zoals bij de meeste sociale media kan de profielpagina van je bedrijf niet zonder een uitnodigende afbeelding om een goede eerste indruk te maken. Je kan zowel een achtergrondafbeelding plaatsen als je bedrijfslogo uploaden. Op deze pagina vind je de specificaties terug die LinkedIn vooropstelt voor de diverse onderdelen. Denk er goed over na wat je met je achtergrondafbeelding wil communiceren en of het consistent is met je merk.

2. SEO

SEO is cruciaal om gevonden te worden op LinkedIn. Beschrijf je bedrijf in korte, heldere zinnen met slim uitgekozen sleutelwoorden. Zit je met een bepaald doel op LinkedIn – om werknemers aan te trekken bijvoorbeeld – reflecteer dat dan in je tekst en stip aan waarom jij het ideale bedrijf bent om voor te werken. Je kan uiteraard ook meerdere doelgroepen aanspreken met je beschrijving, maar probeer dat dan zo gebald mogelijk te doen. Een muur van tekst zal eerder afschrikken dan uitnodigen. Optimaliseer ook de andere onderdelen van LinkedIn op SEO, zoals de opsomming van je bedrijfspecialismen.

Niet alleen met SEO wordt je bedrijf op LinkedIn gevonden. Leidt gebruikers er ook naar toe door naar de pagina door te linken op je bedrijfswebsite en andere sociale media-kanalen.

 

3. Volgers

Wil je je impact en reikwijdte op LinkedIn uitbreiden, dan kan je niet zonder een schare volgers. Vraag aan je werknemers om je bedrijfspagina te volgen, en rekruteer ook je huidige klanten op LinkedIn. Zoek verder in je sector naar mogelijke klanten, experts en concurrenten en volg deze zelf om je publiek te vergroten. Ga niet actief ronselen buiten je bedrijf, maar zorg wel dat je het volgen zo gemakkelijk mogelijk maakt door een volg-knop op je website en andere kanalen te plaatsen.

Verder kan je je reputatie op LinkedIn verbeteren door deel te nemen aan LinkedIn-groepen, fora waarin vragen en discussies rond professionele topics worden besproken. Check eerst goed welke groepen het beste aansluiten bij de expertise van je bedrijf, en zorg ervoor dat de commentaren die je plaatst relevant zijn.

 

4. Content

Wie echt wil investeren in LinkedIn als marketing- of rekruteringskanaal, moet regelmatig content plaatsen. Welke content, daar heb je zelf heel wat vrijheid in, al is een professionele focus wel aangeraden. Denk aan updates over evenementen van je bedrijf, productlanceringen, analyses over onderwerpen die leven in je sector, FAQ’s over bepaalde issues. Maak je berichten niet te salesgericht, anders kunnen je volgers ze als spam gaan ervaren.

Stel een kalender op waarin je al verschillende berichten inplant om een constant ritme aan te houden. Experimenteer met de frequentie en het moment wanneer je je berichten plaatst om na te gaan hoe je zoveel mogelijk mensen bereikt. LinkedIn laat je toe om de berichten die je plaatst op specifieke doelgroepen te richten via targeting. Op die manier kan je je boodschap toespitsen op het doel en publiek dat je voor ogen hebt.

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS