Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

Facebook krijgt nieuw logo

Jens Jonkers

 
Om verwarring te voorkomen: het gaat hier niet over de sociale media-app, maar het bedrijf met gelijkaardige naam dat er achter zit.

Facebook Inc. zal binnenkort een nieuw logo gebruiken onder zijn producten en marketingcommunicatie. Tot op heden gebruikte het bedrijf van Zuckerberg hetzelfde logo als de populaire app waaraan het haar ontstaan te danken heeft. Maar aangezien Facebook meer is dan enkel Facebook, wil het met een nieuw logo het bedrijf wat meer loskoppelen van de app.

Het logo is best opvallend eenvoudig. Veel meer dan het de bedrijfsnaam ‘Facebook’ is het niet. Als je het logo in GIF vorm zou bekijken, dan verandert het van kleur. Die kleurveranderingen staan symbool voor de drie netwerken die Facebook onder zijn hoede heeft. Blauw staat voor Facebook, groen voor Whatsapp en roze voor Instagram. Met het nieuwe logo worden die laatste twee op gelijke voet met Facebook geplaatst. Facebook was eerder al van plan om onder al zijn producten ‘van Facebook’ te zetten.

Geen nieuwe naam

Waarom Facebook Inc. plots met een nieuw logo komt opzetten, legde marketingbaas Antonio Lucio aan Bloomberg uit. Zoals gezegd wil Facebook dus een visueel onderscheid maken tussen het bedrijf en de app. Volgens Lucio bleek uit onderzoek dat Facebook voerde dat veel Amerikanen niet weten dat Instagram en Whatsapp ook eigendom zijn van Facebook. Door dat meer in de verf te gaan zetten, hoopt Lucio dat de perceptie rond Facebook, die door de vele controverse serieuze schade heeft opgelopen, hier weer door kan verbeteren. Natuurlijk loopt Facebook het risico dat de reputatieschade van Facebook als app nu gaat overvloeien op Whatsapp en Instagram.

Lucio verklaarde ook dat Facebook overwoog om de naam van het bedrijf te veranderen. Uiteindelijk werd besloten dat toch niet te doen. Het zou volgens Lucio een verkeerde perceptie kunnen wekken dat het bedrijf weg wil lopen van de problemen (en dat zijn er heel wat), en de banden met de app die het ooit succesvol maakte wil doorknippen. De app zal overigens zijn klassieke blauwwitte logo blijven behouden.

Meer lezen over Facebook? Ethiopische ex-atleet: “Geweld in Ethiopië is de schuld van Facebook”


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op techpulse.be
 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS