Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

LinkedIn wil bedrijven helpen offline evenementen te organiseren

Jens Jonkers

 
LinkedIn is bekend als groot online professioneel netwerk. Het wil bedrijven nu ook in de offline wereld met elkaar verbinden.

De applicatie LinkedIn heeft bedrijven online al veel diensten bewezen. Het biedt een eenvoudig én gratis platform voor professionals om hun netwerk uit te bouwen. Voor het recruteren van jong talent kan het ook nuttig zijn. Evenementen organiseren zal je echter minder snel via LinkedIn doen.

Daar wil LinkedIn verandering in brengen. Het werkt aan een nieuwe feature Events die bedrijven moet helpen bij het organiseren van evenementen. Zo wil LinkedIn stilaan offline ook relevant worden. De functie zal aan het menu worden vastgekoppeld in zowel de desktop als de mobiele app. De app werd ontwikkeld door LinkedIn India en zal vanaf vandaag uitgerold worden in Engelstalige landen. De rest zou daarna snel moeten volgen.

Pilot versie

De Events-functie is voorlopig gratis, maar nog wel zeer beperkt in zijn mogelijkheden. Vergelijkbaar met Facebook Events kan je via LinkedIn Events een scherm openen om een evenement aan te maken. Daarin geef je het een naam, data, beschrijving, … alles wat men moet weten om de interesse op te wekken. Je kan kiezen om het evenement publiek te maken of privaat. Bij publieke kunnen geïnteresseerden hun eigen netwerk uitnodigen, opnieuw vergelijkbaar met Facebook Events. Van zodra je het evenement publiceert, is het zichtbaar. Je kan dan je eigen netwerk uitnodigen.

In targetting is Events nog heel beperkt. Je kan enkel je eigen persoonlijke connecties uitnodigen. Zo kan je buiten je kringen geen promotie maken voor het evenement. Bij Facebook bijvoorbeeld kan je wel (tegen betaling) een advertentie aanmaken om Facebook het evenement bij je doelgroep te doen promoten. Voor een simpele advertentie kost dit €75, geld dat je bij een succesvol evenement ruimschoots terugverdiend hebt. Volgens de Indische ontwikkelaars zal hier later nog wel aan gewerkt worden. Adoptie door bedrijven is nu hun voornaamste focus.

Het reserveren van tickets of het bijhouden van het aantal verkochte tickets is ook niet mogelijk via LinkedIn. Hiervoor blijf je afhankelijk van het online ticketingplatform dat je gebruikt, genre Eventbrite, Tickethour of Tickettailor.

Of de dienst op termijn gratis zal blijven of betalend zal worden, moet de tijd uitwijzen. We sluiten niet uit dat LinkedIn op termijn een nieuwe bron van inkomsten ziet door bijvoorbeeld de functie (of delen ervan) te koppelen aan betaalde Premium accounts.


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op techpulse.be
 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS