Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 
Nike

Nike koopt AI-startup aan die voorspelt wat klanten willen

Valérie Deridder

 
Want dat is uiteraard de droom van zowat elk bedrijf dat iets verkocht wil krijgen.  

Het marktkapitaal van Nike is aangezwollen tot 100 miljard, maar toch ziet de schoenenfabrikant nog steeds potentieel. Zo wil Nike nu via big data, analytics en AI te weten komen wat de consument nu precies wil, en hoe zij tegemoet kunnen komen aan die wensen. Het bedrijf kondigde aan dat het daarvoor ‘Celect’ had overgekocht, die Nike bijstaat met zijn predictive analytics 

Zoals het een goede start-up uit Boston betaamt, is Celect een spinoff van MIT; beide mede-oprichters van het bedrijf waren er namelijk hoogleraar. De start-up focust op het aanleveren van data-inzichten op basis van gestructureerde en ongestructureerde data uit de retailsector. Dat geeft retailers een inzicht in de kosten-batenanalyse van hun inventaris.  

Eric Sprunk, COO van Nike, wist het volgende te zeggen over de deal. “De vraag naar onze producten blijft maar aangroeien. Daarom moeten we steeds meer data-driven te werk gaan, en moeten we meer focussen op consumentengedrag. Enkel zo kunnen we de consument beter van dienst zijn.”  


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op techpulse.be
 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS