Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

Twitter ziet opnieuw stijging in aantal gebruikers

Wouter Scholiers

 
Na een aantal magere jaren ziet Twitter weer een stevige stijging in het aantal gebruikers. Goed nieuws dus, ook voor adverteerders.

Na jaren van een dalend aantal actieve gebruikers op Twitter rapporteert het socialemedia-platform vandaag nieuwe cijfers die een positieve groei in het aantal gebruikers laat zien.

Minder fake news

Twitter investeerde de laatste maanden stevig in de strijd tegen fake news of haatberichten. Daarvoor heeft het platform een algoritme gebouwd dat automatisch dit soort slechte tweets en gebruikers moet te pakken krijgen en verwijderen. Volgens Twitters CEO, Jack Dorsey, daalde het aantal rapporteringen over fake news met zo’n 18 procent.

Analytics

Verder heeft het bedrijf ook wat aanpassingen doorgevoerd die het platform aantrekkelijker moet maken voor adverteerders. Voorheen toonde het bedrijf elke maand het aantal maandelijks actieve gebruikers. Vanaf nu gaat het dagelijks actieve gebruikers tonen. Dat cijfers is meetbaarder en dus een interessanter gegeven voor de alsmaar groeiende online advertentiemarkt. Op die manier wil het bedrijf zijn inkomsten dus vergroten. Het is een win-winsituatie want adverteerders kunnen zo nog gerichter hun advertenties op de juiste gebruikers afvuren.

In eerste instantie werd verwacht dat Twitter zo’n 135 miljoen dagelijks actieve gebruikers zou behalen. Echter blijkt dat cijfer iets hoger te liggen met 139 miljoen dagelijks actieve gebruikers. vandaag enkel goed nieuws dus voor het socialemediaplatform.

“De sterke groei in het aantal dagelijks actieve gebruikers toont dat Twitteraars toch loyaal zijn aan het platform, dat is een opportuniteit voor adverteerders.” Jasmine Enberg, eMarketer

Winst?

Zeker en vast. Het bedrijf rapporteert een winst van 1,1 miljard dollar voor dit jaar. Een groot contrast met de 100 miljoen dollar van vorig jaar. Echter is de stijging in de winst voornamelijk te danken aan een deal met de fiscus in Amerika.

Toch kan het bedrijf aan zijn adverteerders ook een goed rapport voorleggen. Dit jaar alleen al haalde het zo’n 727 miljoen dollar binnen aan advertentie-inkomsten. Dat is een stijging van 21% tegenover vorig jaar. Jawel, Twitter heeft wel degelijk weer aantrek.


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op techpulse.be
 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS

Sophos Security Day België 2019

17 Oktober   |