Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 
Jaguar

Jaguar Land Rover doet miljoeneninvestering in elektrische voertuigen.

Valérie Deridder

 
De productie van de elektrische Jaguar zou gesitueerd zijn in het Verenigd Koninkrijk, wat de kwakkelende autoverkoop daar weer nieuwe hoop geeft.

De ooit zo bloeiende Britse autosector doet het zo goed niet meer. Dat is deels te verklaren door de daling in dieselverkopen en de hele onzekerheid omtrent Brexit. Ook de plannen van Honda en Ford om hun fabrieken te sluiten, was een bittere pil voor de Britse autosector.

Daarom ook is het Verenigd Koninkrijk enorm opgetogen dat zijn grootste autofabrikant, Jaguar Land Rover, nu een productielijn van elektrische wagens zal opstarten in centraal Engeland.

 

“Toekomst mobiliteit is elektrisch”, aldus Jaguar

“De toekomst van mobiliteit is elektrisch, en als visionair Brits bedrijf engageren we ons tot de productie van de volgende generaties wagens zonder CO2-uitstoot”, aldus CEO Ralf Speth.

Jaguar Land Rover heeft al meermaals de gevaren onderstreept van een no-dealscenario, en houdt vol dat er naadloze samenwerking met Europa moet blijven behouden worden. De no deal kan er nu voor zorgen dat leveringen die maar nipt op tijd waren er nu niet zullen raken door vertraging aan de douane en bijkomend papierwerk.

“We maken deze investering omdat de Brexit-onzekerheid ons voor een voldongen feit stelt. We moesten nu eenmaal handelen in het belang van onze werknemers en ons bedrijf”, laat Jaguar Land Rover weten. “We blijven het Verenigd Koninkrijk als onze thuisbasis zien en zullen er ook voor vechten om onze productie hier te houden, maar we hebben daarvoor wel de juiste deal nodig.”

Jaguar maakt duidelijk een bocht van 180 graden om elektrische alternatieven voor zijn wagens aan te bieden vanaf 2020. Zo wil de autofabrikant minder afhankelijk worden van dieselvoertuigen, die de consument steeds vaker links laat liggen.


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op techpulse.be
 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS