Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

Duitse televisiefabrikant Loewe is failliet

Wouter Scholiers

 
Duitse design televisiemaker Loewe stopt ermee en vraagt zijn faillissement aan. Het bedrijf krijgt geen geld meer en moet zijn productie stopzetten.

Het gekende design televisiemerk Loewe stopt met zijn productie. Het bedrijf heeft naar eigen zeggen geen middelen meer om zijn productie verder te zetten.

Loewe en RiverRock

In een verklaring aan de Duitse ‘Die Zeit’ liet Loewe weten dat het niet meer verder kan. Volgens het bedrijf zijn banken niet meer bereid om nieuwe leningen te verstrekken aan het merk. Op die manier kunnen werknemers niet betaald worden en kan er ook niets geproduceerd en ontwikkelt worden.

Ralf Vogt, directeur van Loewe, laat ook weten dat de activiteiten vanaf 1 juli zullen stoppen. Zo zullen 400 vaste medewerkers op straat komen te staan. Echter zal nog een klein team van 15 mensen actief blijven om de laatste financiële processen af te ronden.

Volgens Die Zeit is de Britse investeerder RiverRock deels verantwoordelijk voor het faillissement van het bedrijf. RiverRock zou gestopt zijn met het verlenen van geld nadat het nog niet zo lang geleden nog verschillende tientallen miljoenen euro’s had verstrekt aan de tv-maker. Los daarvan zou het toekomstplan van de televisieproducent sowieso niet meer haalbaar geweest zijn in Duitsland.

Bron: Loewe

Een oude rot in het vak

Iedereen kent het televisiemerk waarschijnlijk wel. De televisies onderscheidden zich van de rest door hun speciale design met een mooi prijskaartje. Het merk bestaat al sinds 1923 en is daarmee één van de grondleggers van de huidige tv. In zijn reeks had het merk o.a. OLED-tv’s met LG-panelen.

Naar verluid heeft het bedrijf in 2013 ook al faillissement aangevraagd, maar zou het op het laatste nippertje nog gered zijn door investeerders (lees: echte fans) van het merk.


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op techpulse.be
 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS