Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 
Sony

Uber krijgt concurrentie van Sony in Japan

Valérie Deridder

 
Sony maakt niet enkel interessante hebbedingetjes en puike camera’s, maar richt zich nu ook op de taxiplatformmarkt.

De Uber taxidienst heeft er een nieuwe concurrent bij in Japan, en die lijkt in geen enkel opzicht op de traditionele concurrenten van Uber. De nieuwe mededinger heet S.Ride, een taxiplatform dat werd gecreëerd door Sony in samenwerking met niet één maar vijf verschillende Japanse taxibedrijven. Uber had zijn pijlen nochtans sterk op de Japanse economie gericht, zeker met de olympische spelen van Tokio in het vooruitzicht.

De app van Sony werkt momenteel enkel in Tokio, maar de partners van Sony hebben nu al een volledige vloot van 10.000 taxi’s ter hunner beschikking in de grootstad. JapanTaxi, een van de meest populaire taxi-apps in Japan, beschikt echter over 60.000 taxi’s. Dat aantal is wel voor heel Japan, en niet enkel voor Tokio.

De “S” in S.Ride staat trouwens niet voor Sony, maar voor simpel, slim en snel. Passagiers kunnen betalen met een kredietkaart of met de S.Ride portefeuille, die betalingen verwerkt door de QR-code uit te lezen die je achteraan in de taxi vindt. Sony wil de dienst uitbreiden met meer features, zoals onder andere de uitbreiding van hun voorspellende AI-diensten voor vraag en aanbod. Dat wil Sony nog dit jaar verwezenlijken. Naar alle waarschijnlijkheid zal S.Ride ook beschikbaar worden buiten Japan, ook al zal het daarbij blijven en ambieert Sony geen verdere Aziatische veroveringstocht. Zo vertelde een woordvoerder van Sony aan CNet.

 


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op techpulse.be
 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS