Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 
Snapchat check-ins locatie

Snapchat test check-ins om gebruikersaantallen te motiveren

Sven Van Herck

 
Snapchat blijft vechten voor zijn plek in de schijnwerpers en voegt opnieuw een nieuwe functie toe. Kan deze de app relevant houden?

Snapchat blijft het moeilijk hebben om relevant te blijven in de schaduw van Instagram en het bedrijf introduceert daarom aan de lopende band nieuwe functies op het sociale netwerk. Momenteel is er een test aan de gang die gebruikers toelaat om in te checken op hun locatie, net zoals je dat enkele jaren geleden op Foursquare kon doen.

Enkele weken geleden kwamen er al geruchten bovendrijven dat Snapchat werkt aan een gamingservice die zich in de app zelf zal gaan bevinden. Dat zou een goede reden geven voor gebruikers om steeds opnieuw terug te komen en dat effect hoopt het bedrijf ook te bereiken met deze check-in functionaliteit. Wie een check-in doet, verschijnt op de ingebouwde Snap Map en kan zijn intenties duidelijk maken door een Bitmoji personage toe te voegen.

Is dat wel veilig?

Uiteraard moeten we ons vragen stellen over de privacy van een functie zoals deze, maar dat zou in de realiteit geen probleem mogen zijn. Zo zullen de check-ins alleen te gebruiken zijn door mensen die toestemming hebben gegeven om hun locatie te delen en niemand krijgt toegang tot de volledige lijst van al je vorige check-ins, zoals dat bij Foursquare bijvoorbeeld wel was. Tenslotte is er ook een ‘ghost mode’ waarin gebruikers zichzelf onzichtbaar kunnen maken.

De test beperkt zich momenteel tot een klein percentage van Australische gebruikers dus het is nog niet meteen zeker dat de functie ook elders beschikbaar zal komen. Het is dan ook maar de vraag of dit hetgeen is waarop gebruikers zitten te wachten. Het aandeel van Snap doet het sinds januari wel opnieuw beter nadat het sinds februari vorig jaar aan een dalend traject bezig was. Dit dan vooral door de goede resultaten van Snaps nieuw advertentiemodel. De nieuwe versie van Snapchat voor Android die sinds enkele maanden beschikbaar is, zal ongetwijfeld ook nieuwe gebruikers lokken.


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op techpulse.be
 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS