Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 
McDonald’s zet in op artificiële intelligentie met overname Dynamic Yield

McDonald’s zet in op artificiële intelligentie met overname Dynamic Yield

Bram Lodewijks

 
Voor een bedrag van 300 miljoen dollar zou McDonald’s het bedrijf Dynamic Yield gaan overnemen om AI naar zijn fastfoodrestaurants te brengen.

Met McDonald’s is iedereen wel bekend, maar de naam Dynamic Yield doet daarentegen waarschijnlijk geen belletje rinkelen. Het Israëlische bedrijf is actief in de e-commercewereld en zorgt hier voor een gepersonaliseerde winkelervaring. Het specialiseert zich o.a. in een vorm van artificiële intelligentie (AI) die aankoopsuggesties doet op basis van de huidige aankopen van de consument. Als je bijvoorbeeld een toestel koopt dat werkt op batterijen, kan een website voor de definitieve aankoop nog aanraden om een pak batterijen toe te voegen aan je winkelmandje.

McDonald’s is geïnteresseerd in deze vorm van AI en wil het gaan toepassen op zijn fastfoodketens. Hiermee wil het een drive-inmenu maken dat inspeelt op allerlei factoren. Als het goed weer is, dan kunnen er ijsjes aangeraden worden en populaire items kunnen een prominentere plaats krijgen op het menu. Tijdens je bestelling kunnen er ook andere etenswaren aangeraden worden zoals saus bij je frietjes.

Een bedrag voor de overname is nog niet officieel vrijgegeven, maar bronnen van het Amerikaanse TechCrunch geven aan dat het zou gaan om een bedrag van 300 miljoen dollar. Als dit correct is, dan is dit meteen ook de grootste investering van McDonald’s in de afgelopen 20 jaar.

Tot slot is McDonald’s van plan om dit jaar de technologie al internationaal uit te rollen.

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS

Transformation Thursday: Jaron Lanier

Vandaag om 13u07   |