Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 
zalando

Zalando maakt jaarcijfers 2018 bekend: omzet stijgt, nettowinst halveert

Bram Lodewijks

 
E-commercegigant Zalando heeft zijn jaarcijfers voor 2018 gepubliceerd. Voor het tweede jaar op rij is er daling van de nettowinst te zien.

 

Vorige week maakte Coolblue zijn jaarcijfers voor 2018 nog bekend en deze week is het de beurt aan Zalando. Over de gehele lijn zijn er positieve cijfers te zien, alleen de nettowinst maakt een enorme duik ten opzichte van 2017 en daalt met maar liefst 50 procent, maar daar is een verklaring voor.

 

Vorig jaar was er weliswaar ook een daling in de nettowinst te zien, maar die was minder sterk dan dit jaar. De nettowinst voor 2018 staat namelijk op 51,2 miljoen euro, waar die in 2017 nog op 101,6 miljoen stond. Die lagere winst komt grotendeels door de investeringen die Zalando het afgelopen jaar heeft gemaakt. Dat bedrag kwam neer op 278 miljoen euro, wat zo’n 30 miljoen meer is dan in 2017.

 

De nettowinst daalde dan wel, maar Zalando kende wel een algemene groei van 20 procent. Ook het aantal sitebezoeken is gestegen van 2,56 miljoen naar 3,14 miljoen evenals het aantal bestellingen, dat steeg van 90,5 miljoen naar 116,2 miljoen.

 

Co-CEO van Zalando, Rubin Ritter, deelt mee dat 2018 geen makkelijk jaar was, maar dat het sterke vierde kwartaal het vertrouwen in het bedrijf wel deed groeien: “2018 had zijn uitdagingen, maar we focusten onze moeite op het vierde kwartaal om een sterk jaareinde te kunnen verkrijgen. Onze prestaties in het vierde kwartaal geven ons vertrouwen dat onze groeiplannen op lange termijn op het juiste spoor zitten.”


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op shopfacts.be
 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS