Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

Paypal koopt AI-bedrijf Simility voor 120 miljoen dollar

Valérie Deridder

 
Betalingsdienst PayPal gaat lustig door met shoppen. Na eerder dit jaar al iZettle, Jetlore en Swift overgekocht te hebben, heeft PayPal haar oog nu ook op Simility laten vallen.

 

De uitbreiding van de betaaldienst kadert in een nieuwe markstrategie waarbij PayPal steeds meer (237 miljoen!) klanten moet bedienen. Nu heeft Paypal dus ook Simility gekocht, een dienst voor fraudepreventie. Het betaalbedrijf heeft voor de overname 120 miljoen neergeteld.

 

Aandeelhouder

Paypal is al sinds lange tijd een investeerder bij Simility, en bezat al 3 procent van de aandelen van Simility. Nu heeft Paypal dus de knoop doorgehakt om de startup over te kopen.

 

Simility detecteert rekeningfraude en het witwassen van geld door middel van machine learning, visualisaties, en zowel menselijke als geautomatiseerde analytics.

 

Online fraude is een van de grootste struikelblokken voor de groei van e-commerce. Online fraude is een probleem dat exponentieel is gegroeid door het toenemend aantal digitale transacties.

 

API’s en machine learning

Simility maakt gebruik van een aantal API’s om toezicht te houden op digitale transacties waar die ook gebeuren: op mobiele toestellen, op het internet, of in een fysieke omgeving. Wanneer die API’s dan worden versterkt met machine learning en datasets van andere bronnen, ontstaat er iets als een aanpasbaar risicobeheersysteem. Dat is een strategie die kan aangepast worden naargelang de dreiging van het moment.

 

Paypal’s nieuwe aankoop is daarom ook geen verrassing: zowel voor haar eigen systemen als voor haar klanten biedt het Paypal de nodige veiligheid bij het maken van digitale transacties.

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS