Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

Nieuwe Belgische mobiele telecomprovider Intellinet komt met cloudSIM

Pieter-Jan Claes

 
Vanaf april maakt in ons land een nieuwe mobiele operator zijn intreden op de telecommarkt. Intellinet biedt een simkaart aan die zowel vaste en mobiele telefonie koppelt in de cloud en focust daarbij vooral op professionele communicatie voor bedrijven.

 

Intellinet is al langer actief op de Belgische markt en biedt Voice Over IP-diensten voor vaste telefonie. In april breidt het bedrijf de beschikbare diensten uit en biedt de operator zowel vaste als mobiele internettelefonie.

 

CloudSIM

 

De provider wil bedrijven verlossen van aparte diensten voor vaste en mobiele telefonie en biedt een oplossing met een ‘cloudSIM’, een slimme simkaart. Met cloudSIM beschik je over één nummer waarmee je zowel op een vaste lijn als op mobiele toestellen bereikbaar bent. Bij uitgaande gesprekken via je telefoon stuur je het ‘vaste’ kantoornummer uit en de ontvanger krijgt enkel dit nummer te zien bij een oproep.

 

Vaste en mobiele telefonie

 

Bedrijven en organisaties beschikken met deze nieuwe formule van Intellinet over zowel vaste als mobiele telefonie. De ‘slimme’ cloudSIM-simkaart staat in verbinding met een telefooncentrale die op zijn beurt verbonden is met de cloudserver. Door interne oproepen kan je zowel vast als mobiel telefoneren via het internet met één enkel telefoonnummer.

 

Het mobiele telefoonverkeer van Intellinet maakt in België gebruik van de bestaand netwerken. Daarnaast beschikt de telecomprovider over een eigen reeks aan telefoonnummers en kan het bestaande nummers overnemen van andere operatoren. In april brengt Intellinet de nieuwe abonnementsformule op de markt.

 

Voor bedrijven

 

Intellinet voorziet ook een oproepstructuur met ondersteuning voor vaste en mobiele oproepen met het oog op professionele communicatie. Hang je aan de lijn, maar iemand anders probeert je tegelijkertijd te bereiken, dan wordt die tweede beller in de wachtrij geplaatst of je kan die persoon doorschakelen naar een collega.

 

Verder is het ook mogelijk om de beschikbaarheid van een collega op te volgen en zijn of haar inkomende oproepen over te nemen. Zo verhoog je bovendien de klantenvriendelijkheid van je onderneming.

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS