Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

Schilder Salesforce in je bedrijfskleuren met MyLightning

Michaël Aussems

 
Salesforce introduceert met MyLightning een set van tools die administrators in staat stelt hun Salesforce-software en -apps aan te passen naar de designtaal van het bedrijf, voor een gepersonaliseerde werkervaring.

 

CRM-platform Salesforce vormt de ruggengraat van menig bedrijf, wat meteen de uitrol van MyLightning verklaart. Die tool stelt bedrijven in staat op Salesforce in een nieuw jasje te steken. Een set cosmetische tools maakt gedetailleerde branding mogelijk, waardoor zowel het Salesforce-portaal als de -app er uit kan zien als een stuk eigen bedrijfssoftware. Er bestaan een heleboel vooraf gemaakte thema’s maar administrators krijgen uiteraard de mogelijkheid om zelf met de verfborstel aan de slag te gaan.

 

Salesforce denkt dat de MyLightning niet alleen interessant is om het merk-DNA te weerspiegelen, maar ook kan helpen om het hele bedrijf te motiveren om zich bijvoorbeeld achter een belangrijke productlancering te scharen.

 

Parker Harris, CTO van Salesforce, toont tijdens een keynote hoe eenvoudig het is om je Salesforce-omgeving naar je hand te zetten. De pagina waarin je de themakleuren aanpast, doet denken aan die van een sociaal netwerk. Met enkele muisklikken krijgt de hele omgeving een uniek karakter.

 

 

De personalisering werkt ook onderweg. “Je wil je werknemer niet vragen om de Salesforce-app te downloaden”, weet Harris. “Je wil hem vragen om de app van je bedrijf te downloaden.” Onder de motorkap is er natuurlijk geen verschil, maar het eigen kleurenpatroon en het eigen logo straalt de identiteit van het eigen bedrijf uit.

 

Naast MyLightning pakt Salesforce uit met Lightning Flow. Die functie koppelt het bestaande Visual Flow aan Lightning, zodatje erg gepersonaliseerde apps kan bouwen die een bepaalde workflow ondersteunen.

 

Op Dreamforce haalt Salesforce zelf het voorbeeld van een verzekeraar aan, die een volledig aangepaste app kan uitrollen die specifiek dient om verzekeringsclaims in te dienen.

 

Salesforce ziet Lightning Flow als een eerste stap naar een meer proces-gerelateerde applicatiestructuur, waar de focus ligt op de specifieke taken die een werknemer moet uitvoeren. Fow is vandaag al beschikbaar, de mogelijkheid om thema’s te ontwikkelen verschijnt in de eerste helft van 2018.

 

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS