Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

Facebook valt LinkedIn aan met test CV-functie

Michaël Aussems

 
Facebook sleutelt aan een professioneel luik waarmee het in rechtstreekse concurrentie wilt treden met LinkedIn. De nieuwe CV-functie lijkt voorlopig enkel als test bij een select doelpubliek beschikbaar.

 

Dat het onverstandig is om je persoonlijke Facebookprofiel uit te spelen in een zoektocht naar een job, mag duidelijk zijn. Dat houdt het sociale netwerk niet tegen om toch op zoek te gaan naar een zakelijke insteek voor zijn gebruikers. Matt Navarra van The Next Web ontdekte dat Mark Zuckerberg en team de ambitie hebben om een CV-functie uit te rollen voor Facebookgebruikers.

 

Facebook is de functie momenteel aan het testen bij een beperkt aantal gebruikers. Het doel er van is om Facebookers de kans te geven professionele gegevens over zichzelf te delen. Werkgevers kunnen aspirant-werknemers vervolgens bekijken via dat professionele profiel, zonder dat een gebruiker daarvoor te veel persoonlijke gegevens moet prijsgeven.

 

 

Facebook, dat kampt met een dalend aantal mensen dat persoonlijke zaken wil delen met de wereld, zoekt al geruime tijd naar manieren op relevant te blijven in de toekomst. Zuckerberg lijkt zich in die zoektocht vooral op de professionele markt te focussen. Zo bestaat Facebook Workplace intussen al meer dan een jaar en doet de Slack-concurrent het lang niet slecht. Als deze CV-functie groots wordt uitgerold, heeft Facebook weer een nieuw product in handen waarmee het bij bedrijven voor een centje kan aankloppen.

 

Hoeveel mensen de professionele functie momenteel kunnen gebruiken, wanneer ze wordt uitgerold maar meer gebruikers en of Facebook überhaupt zal doorzetten met de uitrol, is niet duidelijk. De kans bestaat dat de test nooit meer wordt dan dat, al ligt een zakelijke toevoeging aan het bestaande Facebookprofiel in de lijn van wat je vandaag van het sociale netwerk kan verwachten.

 

Facebook gaat met de test resoluut achter LinkedIn aan, al vermoeden we niet dat Microsoft in eerste instantie veel te vrezen heeft van het netwerk. LinkedIn is immers een vaste naam met professionele uitstraling, Facebook is dat allesbehalve.


Het topic cloud wordt mede mogelijk gemaakt door Combell logo

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS