Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Media Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

Minder dan een derde van bedrijven is klaar voor GDPR

Dorien Vervoort

 
De GDPR wordt volgend jaar al uitgerold. Toch zijn er maar erg weinig bedrijven klaar voor de nieuwe wetgeving.

 

GoDataDriven heeft in samenwerking met Big Data Expo een onderzoek gedaan naar de inzet van data. Aan het onderzoek namen meer dan 800 Europese professionals deel. Wat blijkt uit de resultaten? Ondanks het feit dat de uitrol met rasse schreden dichterbij komt, is minder dan een derde van de bedrijven klaar voor de GDPR.

 

Niet klaar

Van kleine organisaties met minder dan 50 medewerkers en bedrijven met maximum 1.000 mensen in dienst zegt slechts 27 procent klaar te zijn voor de GDPR. Bij grotere bedrijven ligt dat percentage iets hoger – 31 procent – , wat nog steeds onrustwekkend laag is. Ongeveer de helft van de ondervraagden, weet echter niet of zijn bedrijf klaar is voor de uitrol van de GDPR.

 

 

Voornamelijk media- en entertainmentorganisaties staan klaar voor de nieuwe wetgeving. Van deze bedrijven zegt 41 procent dat ze klaar zijn voor de uitrol van de GDPR. Managers zeggen het vaakst dat hun bedrijf niet klaar is voor de GDPR, terwijl 60 procent van ondervraagde marketers en analisten niet weten hoe ver hun bedrijf staat met de aanname van de wetgeving.

 

Onbekend

Frappant aan het onderzoek is dat veel ondervraagden niet weten wat de GDPR inhoudt. Maar liefst 43 procent van de ondervraagden kent de wetgeving niet. Met name respondenten van publieke diensten en het onderwijs zijn niet bekend met de wetgeving. Media- en entertainmentorganisaties lijken de GDPR het best te kennen. 70 procent van de ondervraagden uit deze sectoren kennen de wetgeving.

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS