Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Media Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 
Amazon Web Services

AWS stelt spraakherkenningsplatform Lex open voor klanten

Karen Gijsbrechts

 
AWS opent het artificieel intelligente Lex-platform voor het brede publiek. AWS-klanten kunnen de Lex-technologie gebruiken om voice-based applicaties te bouwen.

Amazon Lex is de technologie die bijvoorbeeld ook Amazons eigenste spraakgebaseerde, virtuele assistent Alexa aandrijft. De technologie is gebaseerd op algoritmen die spraak en natuurlijke taal kunnen interpreteren, en zorgt ervoor dat de software kan reageren op vragen van de gebruiker.

 

AWS biedt Lex nu aan als een ‘managed service’. Ontwikkelaars kunnen het algoritme gebruiken om hun eigen creaties te voorzien van een conversationele interface. Het kant-en-klare algoritme zorgt ervoor dat zijzelf geen machinelearning-systeem moeten bouwen om menselijke spraak te begrijpen, maar een beroep kunnen doen op de AI-vaardigheden van Lex. Zo kunnen ze relatief snel chatbots, virtuele assistenten of spraakgebaseerde apps ontwikkelen.

 

Vanuit het Lex-dashboard kunnen chatbots niet alleen ontwikkeld en getest worden, maar ook meteen gepubliceerd worden op netwerken als Facebook Messenger of Slack. Zoals de andere AWS-diensten, is Lex beschikbaar via een pay-per-use-formule en is de dienst ook beperkt te gebruiken in een gratis editie. Een Nederlandse versie van Lex zit er voorlopig nog niet aan te komen; zoals de meeste voice-based diensten begrijpt Lex enkel Engelstalige commando’s.

 

//www.smartbiz.be/qa/169060/qa-wat-machine-learning/

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS