Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

2017 is keerpunt in adoptie van mobiele oplossingen, zegt IDC

Karen Gijsbrechts

 
West-Europese bedrijven zijn goed op weg om gestaag meer te investeren in hun mobiele strategie. De uitgaven zullen dit jaar slechts licht stijgen, maar er wordt een meer stabiele groei verwacht in 2019 en 2020.

 

Dit jaar wordt zo’n 224,8 miljard dollar uitgegeven aan mobiele hardware, software en diensten in West-Europa. Dat zegt IDC. In hun cijfers verwerken ze zowel consumentenuitgaven als de uitgaven van de financiële sector, productie, distributie, infrastructuur en de publieke sector. Het onderzoeksbureau voorspelt over de gehele markt een duurzame groei die vooral in 2019 en 2020 merkbaar zal worden. Tegen 2020 zal er zo’n 230 miljard dollar worden gespendeerd dankzij een samengestelde, jaarlijkse groei (CAGR) van 0,4 procent.

Keerpunt

Een groei van 0,4 procent ziet er op eerste zicht niet bijzonder uit, maar de toename betekent dat de mobiele markt tot 2020 stabiel blijft en zelfs toeneemt. Volgens onderzoeksmanager Angela Salmeron speelt de zakelijke markt in West-Europa daarin een grote rol.

 

“Een meerderheid van Europese bedrijven staan nog achter in hun adoptie van mobiele oplossingen, maar we geloven dat 2017 een keerpunt zal vormen voor vele,” schrijft Salmeron.  “Bedrijven zullen hun mobiele strategie versnellen als reactie op verschillende invloeden vanuit de markt: enerzijds de digitale economie die bedrijven dwingt om te innoveren en zich agile op te stellen tegenover marktveranderingen, en anderzijds zorgt het landschap van cyberdreigingen en regulatorische compliance, voornamelijk rond de GDPR, ervoor dat security ingebakken zit vanaf de vroege stadia van elk mobiel initiatief.”

Minder groei voor kmo’s

De consument is verantwoordelijk voor het grootste deel van de uitgaven in West-Europa, maar daarnaast zijn het vooral de bankensector, productie-industrie en professionele diensten die de markt voortstuwen. Er wordt daarbij het meest geïnvesteerd in mobiele diensten, zoals bijvoorbeeld mobiele connectiviteit-services, gevolgd door hardware en software.

 

In het persbericht vermeldt IDC ten slotte hoe ook vooral bedrijven met meer dan duizend werknemers de grootste groei genieten met een samengestelde jaarlijkse groei van 7,4 procent tot 2020. Hoewel de kmo-sector – volgens IDC’s definitie bestaande uit bedrijven met minder dan 500 werknemers – goed is voor meer dan 50 procent van de zakelijke mobiele markt, kunnen ze rekenen op de veel lagere jaargroei van 1,7 procent.

 

//www.smartbiz.be/nieuws/168947/forrester-mobiel-nu-echt-de-kern-van-het-bedrijf/

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS