Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 
AI

AI-systemen Watson en Einstein werken binnenkort samen op Salesforce-platform

Karen Gijsbrechts

 
De artificiële intelligente systemen van IBM en Salesforce zullen binnenkort in combinatie te gebruiken zijn in diverse Salesforce-producten. De bedrijven sloten een partnership, waarin werd besloten om de AI-krachten te bundelen.

 

IBM werkt al jaren met Watson, een AI-systeem dat onder andere al werd ingezet in de medische wereld en de cybersecurity-sector. In de hoek van Salesforce vinden we Einstein, een nieuwe toevoeging die vorig jaar voor het eerst werd voorgesteld. Naar aanleiding van het partnership van IBM en Salesforce werd deze week bekendgemaakt dat de twee AI-systemen spoedig zullen samenwerken om predictive analytics en andere inzichten te verschaffen aan Salesforce-klanten.

Watson en Einstein

Dankzij de integratie kunnen klanten op het Salesforce’s Intelligent Customer Success Platform – de verzameling apps om onder andere marketing, sales en analytics te beheren – voortaan niet alleen een beroep doen op de klantspecifieke inzichten van Einstein, maar ook de meer algemene data van Einstein. Zo wordt het mogelijk om voorspellende analytics uit publieke data te combineren met die uit de exclusieve klantgegevens die het bedrijf zelf verzamelde.

 

In het geval van een retailer wordt het bijvoorbeeld mogelijk om lokale winkelpatronen, het weer en algemene data over de retailindustrie van Watson in te zetten, samen met de gepersonaliseerde winkelpatronen van klanten die Einstein voorziet, om gepersonaliseerde en gelokaliseerde e-mailcampagnes op te zetten.

Weerinformatie

Daarnaast worden enkele bijkomende zaken beklonken in het partnership. Zo maakt IBM realtime weerinformatie beschikbaar op het Salesforce-platform, wat bijvoorbeeld handig is om geautomatiseerde meldingen te sturen naar klanten indien zij getroffen kunnen worden door stormweer. IBM-klanten kunnen op hun beurt gebruikmaken van de Application Integration Suite, waarmee ze hun data in de cloud en on-premises kunnen verbinden met het Salesforce-platform zonder de gegevens te verplaatsen. Ten slotte kondigde IBM al aan dat het eigen consultancy-bedrijf plant om diensten uit te bouwen die klanten moeten helpen om de mogelijkheden van Einstein en Watson maximaal te benutten.

 

De vernieuwingen, waaronder de integratie van Watson en Einstein, worden verwacht in de tweede helft van 2017. Prijzen werden nog niet bekendgemaakt.


Het topic cloud wordt mede mogelijk gemaakt door Combell logo

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS