Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 
einstein

Einstein injecteert AI in Salesforce-platformen

Nina van Hoof

 
Salesforce heeft een tipje van de sluier gelicht van de grote verandering die het dit jaar in zijn producten wil introduceren. Het nieuwe AI-platform Einstein moet alle andere diensten van het bedrijf voorzien van de voordelen van kunstmatige intelligentie.

 

Salesforce CEO Marc Benioff heeft al een kleine voorsprong genomen op wat het bedrijf in oktober groots wil onthullen tijdens zijn jaarlijkse conferentie Dreamforce. Tijdens een conference call over de recentste financiële cijfers van Salesforce lichtte hij het doek van Einstein, het project dat momenteel in de steigers staat. Einstein representeert de grote duik van het bedrijf in artificiële intelligentie.

Watson

Benioff stelde in het gesprek dat AI op zo’n manier moet geïmplementeerd worden in de software en de cloudservices dat de klanten er nauwelijks iets van merken. Einstein moet die rol vervullen. Het platform is een mix van zelf ontwikkelde software en technologie die in het bedrijf is gekomen door overnames. Benioff is overtuigd van de kracht van Einstein: “Ik geloof echt dat we het beste artificiële intelligentie-platform van onze sector zullen hebben. Je zal zien dat het zich zal kunnen meten met enig ander AI-platform dat je al onder ogen hebt gekregen, zoals Watson en anderen.”

De volgende golf

Watson en Einstein hebben alvast één ding gemeen: ze zijn beide uitgebouwd door acquisities, gekoppeld aan eigen software-ontwikkeling. Om het AI-platform van Salesforce mogelijk te maken, nam het bedrijf RelateIQ, Implist, PredictionIQ, Tempo en andere kleinere teams over die zich bezighielden met kunstmatige intelligentie. “We zijn erin geslaagd om dit allemaal met elkaar te verweven en te focussen op AI. AI zal de volgende golf zijn in onze industrie, en dit heeft geresulteerd in een machine learning team van meer dan 175 datawetenschappers die dit ongelofelijke Einstein-platform hebben gebouwd,” aldus Beniof.

Het lijkt er dus op dat Einstein een optie zal worden voor de diverse cloudservices van het bedrijf: Sales Cloud Einstein, Service Cloud Einstein, Marketing Cloud Einstein… Of dat ook de definitieve namen zullen zijn, horen we ongetwijfeld in oktober wanneer Salesforce klaar is voor de echte onthulling. Ook Smart Business zal op de Dreamforce conferentie aanwezig om je de details van de aankondigingen te geven.

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS