Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

Wearables en IoT maken BYOD complexer

Dorien Vervoort

 
BYOD blijft een belangrijke speler op de markt, maar ook nieuwe technologieën vinden hun plaats binnen bedrijven. Het resultaat is een complexer geheel, al schrikt dit de meesten niet af.

 

BYOD bestaat al ettelijke jaren binnen menig bedrijf. Ondanks de veiligheidsproblemen die met dit concept gepaard gaan, blijft het erg populair. Uit een ondervraging van Tech Pro Research blijkt namelijk dat 59 procent van de ondervraagde bedrijven het gebruik van persoonlijke toestellen op het werk toelaat en nog eens 13 procent is van plan BYOD in zijn bedrijf te implementeren.

 

In vergelijking met vorig jaar zijn de cijfers ongeveer gelijk gebleven, maar in 2013 hadden nog 38 procent van de bedrijven geen plannen om persoonlijke toestellen op de werkvloer toe te laten. Uit deze trends blijkt dat BYOD nog steeds een belangrijke speler is binnen bedrijven en niet snel zal verdwijnen.

 

Eén van de voordelen die het succes van eigen toestellen op de werkvloer kan verklaren, zijn de lagere kosten voor bedrijven. Een medewerkers is namelijk zelf verantwoordelijk over zijn toestel en zal deze daarom zelf moeten aanschaffen en onderhouden. Ook zijn veel medewerkers gelukkiger bij het gebruiken van een toestel waar zij bekend mee zijn en biedt BYOD extra flexibiliteit.

 

screen-shot-2016-01-04-at-6-58-23-am

 

Verandering op til

Het voorbije jaar was echter ook duidelijk te zien dat nieuwe technologieën aan een opmars binnen bedrijven bezig zijn, waardoor BYOD wel eens voor goed kan veranderen. Wearables, zoals smartwatches en fitnesstrackers, en het Internet of Things zorgen namelijk voor extra complexiteit. Dergelijke toestellen hebben bedrijven veel te bieden, maar veiligheidsproblemen kunnen eveneens de kop op steken, indien ze niet naar behoren worden gemanaged.

 

Toch is 12 procent van de ondervraagde bedrijven bezig met het implementeren van wearables binnen hun organisatie en is nog eens 23 procent van plan de gadgets binnenkort toe te laten. Aangezien 12 procent van de ondervraagden wearables al heeft toegepast, is weert slechts de helft van de bedrijven de nieuwe technologie.

 

Het Internet of Things kent zelfs een nog grotere adoptiegraad. 16 procent van de bedrijven gebruikt IoT namelijk al, terwijl eveneens 16 procent bezig is met de technologie te implementeren. Ook is 35 procent van de ondervraagden van plan de technologie in de toekomst te gebruiken. Dit houdt in dat slechts 32 procent van de bedrijven niet van plan zijn IoT te implementeren.

 

screen-shot-2016-01-04-at-7-09-39-am

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS