Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

Bedrijven outsourcen vooral netwerk, software en service desk

William Visterin

 
Drie taken staan voorop in IT-outsourcing: softwareapplicaties, externe netwerken en ook de service desk. Deze laatste is vrij nieuw. Dat blijkt uit onderzoek van Smart Business Strategies, naar aanleiding van het ICT-Jaarboek.

Drie taken staan voorop in IT-outsourcing: softwareapplicaties die ontwikkeld en onderhouden worden, externe netwerken en ook de help- en service desk.

De service desk is vrij nieuw, maar ook alomtegenwoordig. Ook bij de kleinere bedrijven duikt de uitbestede service desk steeds vaker op. IT consulting doet het vooral goed bij de grotere bedrijven.

PC-dealer

De partners voor bedrijven zijn erg divers. Bij de kleine kmo blijft de pc-dealer de eerste aanspreekpersoon. Bij de grotere bedrijven komen er meer partijen op de proppen. De pc-dealer kan rekenen op een hoge tevredenheid (7,8 op 10). De externe software-ontwikkelaar doet het met 7,1 op 10 minder goed.

Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Smart Business Strategies, naar aanleiding van het ICT-Jaarboek. Smart Business werkte hiervoor samen met InSites Consulting.

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS