Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 
Pichai

Google maakt ommezwaai in berichtenstrategie

Valérie Deridder

 
Allo, Duo en Hangouts zullen een heel andere plaats innemen binnen Google.

 

Google zal een aantal veranderingen doorvoeren in zijn versplinterde berichtenstrategie. Zo wordt Allo definitief aan de kant geschoven vanaf maart 2019 en kunnen gebruikers tot dan hun gespreksgeschiedenis nog exporteren.

 

De app werd iets meer dan twee jaar geleden in het leven geroepen, en bracht een aantal belangrijke AI-features voort. Heden ten dage focust Allo op RCS-berichtenapps, die ook al Allo-achtige kenmerken hebben geabsorbeerd zoals Smart Reply, GIF’s (hoezee!) en een ondersteuning voor je bureaublad.

 

Duo, de videochatdienst die in 2016 samen met Allo van start ging, zingt het ondertussen nog altijd uit. Duo biedt aan zijn gebruikers de mogelijkheid om snel een videoberichtje na te laten.

 

De app zal geoptimaliseerd worden aan de hand van machine learning. Dat zal er volgens Google toe leiden dat de app simpeler en tegelijk betrouwbaarder zal worden.

 

Dan is er ten slotte nog Hangouts, de app die samen met Google+ het levenslicht zag.

 

Google bevestigde deze week nog dat Hangouts zou verdwijnen en dat de gebruikers ervan zouden worden geüpgraded naar de Hangouts Chat en de Hangouts Meet Services die momenteel enkel beschikbaar zijn voor ondernemingen.

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS