Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 
chatbot

Microsoft voegt chatbot start-up toe aan portfolio

Valérie Deridder

 
Analistenbureau Gartner voorspelt dat tegen 2020 chatbots dé manier zullen zijn om als grote organisatie je klantendienst te organiseren.

 

Als je dus met een vraag of een probleem zit, is de kans groot dat je het daarover zult hebben met een computer. Microsoft wil uiteraard meesurfen op die trend en heeft daarom ook de chatbotstart-up XOXCO toegevoegd aan zijn portfolio.

 

Het bedrijf is bekend omwille van bot-ontwikkeling en stond in voor de opstart van Howdy, de eerste commercieel beschikbare bot voor Slack die je ook hielp om meetings in te plannen. Daarnaast werkten ze ook mee aan Botkit, een ontwikkelaarstool die de nodige hulpmiddelen aanreikt om zelf je bot in elkaar te steken. XOXCO is de meest recente AI-aanwinst van Microsoft. Eerder nog kocht de technologiegigant Semantic Machines aan in mei, Bonsai in juli, Lobe in september en GitHub in oktober.

 

Microsoft steekt zijn AI-ambities niet onder stoelen of banken. De aankoop van XOXCO valt samen met een aantal andere, gerelateerde aankondigingen. Zo heeft Microsoft bijvoorbeeld een aantal updates gelanceerd om ondernemingen en organisaties te helpen om AI te integreren in hun zakelijke processen, zoals API’s die optische karakterherkenning gebruiken om woorden te vinden in afbeeldingen.

 

Microsoft heeft ook een aantal richtlijnen voor de ontwikkeling van verantwoorde conversationele AI opgesteld. Toch benadrukt Microsoft wel dat het enkel gaat om richtlijnen. In het bijzonder werd er aandacht besteed aan de richtlijnen voor bots die mensen helpen bij het opzoeken van informatie over tewerkstelling, financiën, en fysieke en mentale gezondheid.

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS