Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

LinkedIn lanceert persoonlijkheidstest

Sylvie van Nieuwerburgh

 
Netwerksite LinkedIn lanceert een nieuwe dienst, BrandYou. Deze omvat adviezen en een persoonlijkheidstest die je helpt om jezelf in de markt te zetten.  Welk merk ben jij? Om die vraag draait het. Na zeventien vragen, over andere (online) netwerken en omgang met collega’s, kom je terecht in een van de vier categorieën: een wereldwijde speler […]

Netwerksite LinkedIn lanceert een nieuwe dienst, BrandYou. Deze omvat adviezen en een persoonlijkheidstest die je helpt om jezelf in de markt te zetten. 

Welk merk ben jij? Om die vraag draait het. Na zeventien vragen, over andere (online) netwerken en omgang met collega’s, kom je terecht in een van de vier categorieën: een wereldwijde speler zoals Google, een ‘rebel met een reden’ zoals RedBull, een alternatieve denker zoals Ikea of een multibrand zoals Unilever.

Op basis van je profiel krijg je advies van een erkende merkenexpert om je persoonlijke merk te verbeteren.

BrandYou bestaat uit enerzijds de bovengenoemde online test, maar anderzijds ook uit een groep op LinkedIn, waar je lid van kunt worden. Daar vind je onder meer tips en adviezen, al dan niet in de vorm van een link naar een YouTubefilmpje, over hoe je je profiel moet beheren.

‘Essentieel in Europa’
“BrandYou gaat over het scheppen, uitbouwen en onderhouden van je geloofwaardigheid, je zichtbaarheid en professionele ervaring gedurende alle fases van je carrière”, zegt Kevin Eyres, directeur van LinkedIn Europa.

“Je carrière plannen is nog nooit zo belangrijk geweest als vandaag de dag. Dit heeft twee oorzaken: de toename in de mobiliteit van werknemers – Europeanen wisselen in een snel tempo van baan – en een toenemend aantal Generatie Y-werknemers, die helemaal gewend zijn aan sociale media en de combinatie van zakelijke en niet-zakelijke interactie.”

De campagne wordt vanaf deze week in Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland en Spanje uitgerold. Wereldwijd telt het zakelijke netwerk ruim tachtig miljoen leden, waarvan achttien miljoen in Europa.

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS