Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Data Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

De Telegraaf koopt Hyves

Sylvie van Nieuwerburgh

 
De Telegraaf Media Groep neemt 100 procent van de aandelen van het Nederlands sociaal netwerk Hyves over. Dit betekent een belangrijke stap voor de digitale strategie van TMG.  TMG is eigenaar van onder meer Telegraaf.nl, Geenstijl.nl en Relatieplanet.nl. “Samen zullen Hyves en TMG met een gecombineerd netto online bereik (dus gecorrigeerd voor overlap) per maand […]

De Telegraaf Media Groep neemt 100 procent van de aandelen van het Nederlands sociaal netwerk Hyves over. Dit betekent een belangrijke stap voor de digitale strategie van TMG. 

TMG is eigenaar van onder meer Telegraaf.nl, Geenstijl.nl en Relatieplanet.nl. “Samen zullen Hyves en TMG met een gecombineerd netto online bereik (dus gecorrigeerd voor overlap) per maand van ruim 8,5 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder de sprong maken naar de toppositie. Het totale TMG-netwerk bereikt dan 62% van alle Nederlanders. De combinatie met de print- en radio-activiteiten van TMG levert in Nederland het grootste bereik onder consumenten op.”

Best bezochte site van Nederland
Hoeveel geld met de overname gemoeid is, is officieel niet bekend, al zijn er beweringen over 43 miljoen euro. Zeker is wel dat Hyves een jaaromzet van twintig miljoen euro boekt, dat het met 7,89 miljoen unieke bezoekers per maand de meest bezochte site van Nederland is en dat het negen miljoen leden telt. Oftewel, een flinke troef voor het digitale aanbod van de mediagroep, die nodig is voor zijn strategie.

“De overname van Hyves geeft de digitale ambities van TMG een belangrijke impuls”, stelt het bedrijf in zijn persbericht. “Hyves zal Nederland nog beter kunnen verbinden door samenwerkingsvormen met TMG-platformen. Verder blijft Hyves gewoon Hyves.”

Meer advertenties
Het management van Hyves blijft in dienst en zet zijn werkzaamheden ongestoord verder. Er zullen wel meer advertenties op het sociaal netwerk verschijnen. Denk aan rubrieksadvertenties, maar ook reclame over lokale bedrijven. Ook gaat TMG Hyves gebruiken om zijn activiteiten rond gaming en digitale radio te promoten.

Zorgen over privacy
Nadat de overname bekend werd, hebben enkele leden hun account verwijderd, omdat ze zich zorgen maken over de privacy. Ze zijn bang dat de "rechtse roddelkrant" hun "persoonlijke gegevens gaat doorverkopen", aldus de website Webwereld.

“Wij hebben met Habbo Hotel en Relatieplanet.nl al aangetoond dat we integer omgaan met de privacy”, stelt Patrick Morley, de algemeen directeur van TMG, tegenover de techsite. “Ook Hyves heeft een goede reputatie wat privacy en veiligheid betreft. De integriteit van de community staat ook voor ons voorop.”

 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS