Tips

Wat post u beter niet op LinkedIn?

LinkedIn moedigt gebruikers aan om zoveel mogelijk te delen over zichzelf. Dat is echter nooit de beste strategie.


Wie berichten post op LinkedIn over zijn hobbies, geloofsovertuiging – of een andere overtuiging – doet daar niet altijd goed aan. Het sociale platform is de ideale manier om jezelf te promoten ten opzichte van collega’s en mogelijke werkgevers, maar het kan tevens de plek zijn die je carrière fnuikt.
 
Het gevaar zit hem in de kleine hoekjes. U heeft het misschien niet zo bedoeld, maar andere gebruikers kunnen wel eens nare dingen interpreteren uit een goedbedoeld bericht. Zelfs wanneer het gaat over erg persoonlijke details, kan dat bij sommigen in het verkeerde keelgat schieten. Rijdt u al eens graag paard, maar vindt een mogelijke werkgever of zakenpartner dat dierenmishandeling, dan zit u met de spreekwoordelijke brokken.
 
Ook wie ooit werkte (als vrijwilliger of door omstandigheden) voor uitgesproken publiekelijke partijen, zoals bijvoorbeeld een politieke partij, kan dit een grote invloed uitoefenen. Het is daarom uitermate belangrijk dat u het evenwicht bewaart tussen zelfpromotie en te veel promotie. Bent u op zoek naar een specifieke opportuniteit, probeer u daar dan exclusief op te richten. Laat alles dat uw kansen kan beïnvloeden achterwege.
 
Leg de nadruk op bereikte doelen en geslaagde ondernemingen; die zullen altijd de bovenhand nemen op details die uw kansen teniet doen. Niet iedereen vindt het immers interessant dat u elke dag een artikel publiceert op een sociaal netwerk, zeker als dat niets met uw branche van doen heeft.
 
Op 30 oktober organiseren ZDNet en Smart Business een seminarie rond een efficiënt gebruik van LinkedIn. Voor meer informatie en de mogelijkheid om in te schrijven, kan u terecht op www.businessmeetsit.be.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business