Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Media Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 
Trimiday

Belgische start-up betaalt je voor het bekijken van reclame

Nina van Hoof

 
Je Netflix-of Spotify-abonnement bekostigen door reclame te kijken: de Belgische app Trimiday maakt het mogelijk.

 

De Belgische start-up Trimiday wil de manier waarop we reclame kijken veranderen. Het jonge bedrijf lanceerde vijf maanden geleden zijn app op Android en iOS en heeft in die tijd 3.000 gebruikers te weten overtuigen om 8.000 uur aan reclamespotjes te bekijken. Het lokkertje: voor elke advertentievideo die je bekijkt in de gratis app verdien je spaarpunten die je kan omzetten in tegoedkaarten voor verschillende online platformen, waaronder Spotify, Netflix en Steam.

 

Drie minuten reclame

Het gaat niet alleen om het bekijken van de spotjes. Trimiday – een afkorting van three minutes a day – vraagt zijn gebruikers ook om de reclames te beoordelen en biedt ze de mogelijkheid aan om aan marktonderzoeken deel te nemen. Zo kan de app een persoonlijk profiel opbouwen en meer relevante reclamespotjes voorschotelen. Het bedrijf beklemtoont daarbij dat de gegevens conform de GDPR-wetgeving worden verzameld en bewaard.

 

Dat de methode werkt, kan Trimiday aantonen door zijn gebruikersactiviteit. Meer dan de helft van de huidige 3.000 gebruikers opent de app dagelijks om zijn drie minuten aan reclame te kijken en punten te sparen. Bovendien kijkt 92 procent van hen de spots volledig uit. “Trimiday toont aan dat er wel degelijk een markt is voor gewenste reclame”, zegt CEO Koen Verhaege. “Voor de gebruikers is het een nieuwe, relevante vorm van reclamebeleving. Voor adverteerders biedt Trimiday dan weer kansen op exclusieve aandacht, op een grotere interactie én een hogere conversie van de consument. Tot slot kunnen de mediagroepen – die hun reclame-inkomsten flink zien teruglopen – nu ook consumenten aantrekken die niet bereid zijn om te betalen voor premium content, maar daar wel voor willen sparen op Trimiday.”

 

De start-up maakt zich op voor een groeispurt. Het bedrijf hoopt zowel snel nieuwe gebruikers als nieuwe aanbieders te kunnen aantrekken, en zoekt momenteel ook naar extra investeerders. Trimiday sleepte eerder al ondersteuning in de wacht via het Start it @kbc-initiatief.


Dit artikel verscheen oorspronkelijk op techpulse.be
 

Reacties

comments powered by Disqus
 

RECENT NIEUWS

[Partnerinfo] Gentse scale-up Intuo brengt risico’s op burn-out als gevolg van bedrijfscultuur in kaart

16 November   |