Nieuws

Instagram Stories populair bij bedrijven

De helft van de bedrijven met een aanwezigheid op Instagram omarmt de Stories-functie: een succesvolle kloon van Snapchat.

 
Een jaar geleden lanceerde Facebook met Instagram Stories een alternatief voor Snapchat. Met Stories deel je een korte opeenvolging van foto en video met daarop tekst, die standaard een etmaal beschikbaar blijft. Stories werken als een snelle en eenvoudige manier om een leuke gebeurtenis of activiteit over te brengen naar gebruikers, en komen omwille van hun ludieke karakter persoonlijk over. Het verwondert dan ook niet dat ook bedrijven de nieuwe tool omarmen.
 
De helft van de bedrijven op Instagram heeft de laatste maand een Instagram Story gemaakt en gedeeld. De toevoeging van Stories heeft succes: het dagelijkse gebruik van de applicatie gaat omhoog tot gemiddeld 24 a 32 minuten, al naargelang de leeftijdscategorie.Instagram Stories wordt zo populairder dan Snapchat, dat gebruikers verliest en moet inboeten aan marktwaarde.
 
De cijfers tonen aan hoe belangrijk het is om een vinger aan de pols de houden bij de sociale media. Facebook is uiteraard het grootste medium, maar wie zijn bedrijf via Snapchat in de kijker wil zetten kijkt vandaag misschien beter naar Instagram. Het illustreert eveneens hoe je ook met een zakelijke insteek gebruik kan maken van nieuwe sociale functies. Wie er n iet voor terugschrikt speels over te komen, vind met Stories immers een dynamische maar laagdrempelige manier om engagement de creëren bij zijn volgers.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business