Nieuws

Microsoft aast op consumenten met nieuw plan

Het hoeft niet altijd cloud first te zijn: Microsoft wil zichzelf herorganiseren in een poging consumenten beter aan te spreken.

 
Microsoft wil meer hardware aan consumenten verkopen, aldus een interne memo. Het bedrijf transformeerde onder CEO Satya Nadella tot een softwaregigant met een grote en kwalitatieve aanwezigheid in de cloud. Niet alleen Azure maar zeker ook Office 365 vormen pijlers van die succesvolle cloud first-aanpak. De focus en ambitie van Microsoft zijn echter breder. Met een nieuw plan gaat Microsoft opnieuw achter de centjes van de consument aan.
 
De fabrikant zet zijn schouders onder wat het ‘digitale transformatie’ noemt. Concreet wil Microsoft dat consumenten de ‘tools’ die ze op hun werk gebruiken, ook thuis omarmen. Denk daarbij aan Surface-branded hardware en Office 365. Om klanten in spe te overtuigen om Surface-toestellen te kopen, wil Microsoft zijn aanpak naar de markt toe herwerken.
 
Zo probeert Microsoft een gecentraliseerde boodschap naar buiten te krijgen met één stem die zowel klanten, partners als werknemers hetzelfde verhaal vertelt. De grootste partners voor de verkoop van consumententoestellen zullen bovendien kunnen rekenen op een betere ondersteuning van Microsoft uit.
 
Verder zal de gigant uit Redmond inzetten op het internet der dingen. Verder mikt Microsoft op nieuwe toepassingen op het gebied van spraak, mixed reality en AI. Of dat wil zeggen dat we binnenkort een Microsoft-alternatief voor de Google Home zien verschijnen, is niet duidelijk.
 
Wat de hernieuwde consumentenstrategie betekent voor de werknemers van Microsoft, is niet duidelijk. Eerder raakte bekend dat er flink wat jobs op de tocht staan, maar daarover wordt in de memo niet gesproken.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business