IBM voegt Watson-logica toe aan Commerce Insights-platform
Het Commerce Insights-platform van IBM debuteerde begin dit jaar. Om eigenaars van online winkels nog beter te helpen bij het analyseren van verkoopdata, werd vorige week het platform geüpdatet. Nieuwe cognitieve functies op basis van de Watson API werden namelijk toegevoegd. “Commerce Insights is ontwikkeld om online verkopers, product managers en marketers een dieper inzicht in klantengedrag en business performance te geven,” legt IBM uit.
Om gebruikers van deze inzichten te voorzien, wordt er in de eerste plaats een laag aan de winkelpagina’s toegevoegd. Hierdoor kunnen IBM-klanten hun producten, categorieën en pagina’s bekijken met de bijhorende klanten- en verkoopdata. Deze extra laag heeft tot doel om teams een realistisch beeld te geven van hoe kopers de verschillende categorieën en producten ervaren.
Door de toevoeging van Watson aan het platform, kan de onderliggende oorzaak van slechte productprestaties worden achterhaald. Ook biedt de software inzichten over hoe dergelijke problemen het best verholpen kunnen worden. Aangezien Watson spreektaal begrijpt, kunnen gebruikers van Commerce Insights eveneens al hun vragen aan het platform stellen, zonder dat de hulp van een expert vereist is.