Waarom lokale SEO loont
Beeld: Joe Dejvice / Shutterstock.com
U heeft het misschien zelf al gemerkt: Google heeft aanpassingen gemaakt aan de Google Maps resultaten binnen zijn zoekmachine. Verschenen er vroeger nog zeven lokale “hits” als je naar een bepaald trefwoord zocht, dan zijn dat er nu nog maar drie. Handelszaken die vroeger plaats vier tot zeven bezetten, vallen dus af.
Concreet verandert ook de informatie die wordt weergegeven door Google: telefoonnummer, Google+pagina en straatnummer verdwijnen. In de plaats verschijnen er nu de openingstijden van de zaak, en twee links “website” en “route” waarop gebruikers kunnen klikken voor meer info. De specifieke postbus verdwijnt opdat mensen vlugger zouden doorklikken op de “route”knop. Verder zullen alle niet-geverifieerde locaties niet meer getoond worden door de kaartenapp.
Tips om je lokale SEO op punt te stellen
Door die ingreep wordt het voor lokale winkels belangrijker dan ooit om hun SEO te optimaliseren om zichtbaar te zijn voor de online zoeker. De lokale resultaten hebben bovendien een mooi plaatsje bovenaan de zoekresultaten, wat deze een extra voordeel oplevert.
Wil je je bedrijf op de kaart zetten? Volg de vijf tips hieronder:
1. Verifieer je zaak via Google Mijn Bedrijf
2. Wees zo volledig mogelijk bij die verificatie en geef zo veel mogelijk relevante categorieën op (vb. kledingzaak, vrouwenmode, herenmode, badkleding…)
3. Verzamel Google reviews
4. Creëer lokale pagina’s als je meerdere winkels hebt
5. Houd de informatie op al je pagina’s up-to-date
Meer weten? Op 27 november organiseren Smart Business en ZDNet een training SEO-schrijven. Meer informatie en mogelijkheid tot inschrijven vindt u op www.businessmeetsit.be.