Nieuws

Oracle haalt marketingsoftwareproducent Maxymiser binnen

Leverancier van bedrijfssoftware Oracle verwerft Maxymiser, een bedrijf dat programma's ontwikkelt om marketing op punt te brengen op basis van big data.

 
Bedrijfssoftwaremaker Oracle heeft een akkoord bereikt voor de aankoop van Maxymiser, een ontwikkelaar die zich richt op cloudgebaseerde personalisatie software voor consumenten. De specifieke termen zijn niet bekend gemaakt.
 
Maxymiser specialiseert in mulitvariate en A/B testing, dat marketeers en merken toelaat om verschillende versies van een webpagina te analyzeren en te bepalen welke het beste zal werken. Op het vlak van personalisatiesoftware biedt het New Yorkse bedrijf een engine om geautomatiseerd consumentenprofielen te genereren en waarvan de algoritmes continu worden aangepast aan de hand van data van echte klanten.
 
“Onze missie is om bedrijven in staat te stellen datawetenschap te gebruiken om systematisch te testen, ontdekken en te voorspellen wat klanten willen en hierop unieke ervaringen te enten,” stelt Maxymiser CEO Tim Brown.
 
Oracle wil Maxymisers software integreren in zijn Oracle Marketing Cloud en zo zijn positie versterken tegenover concurrenten Salesforce en Adobe. Maxymiser claimt dat het meer dan 20 miljard consumentenervaring optimaliseert per maand voor bedrijven als HSBC, Lufthansa en Tommy Hilfiger.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business