Blog

Vergeet ERP, kijk naar ecosystemen in de cloud

Dure en ingewikkelde ERP-systemen schrikken KMO’s doorgaans met reden af. Zulke systemen bieden vaak veel meer mogelijkheden dan er eigenlijk nodig zijn. De implementatietijd riskeert lang en complex te zijn. En de kosten zijn er ook naar. Zou het niet geweldig zijn om uw business software zelf samen te stellen, zonder duizenden euro’s uit te geven aan programmatie of maatwerk?

 
Dit is de gedachte achter een business software-ecosysteem. De bedrijfssoftware is de spil van uw onderneming waar u, dankzij de juiste apps, al uw favoriete en veelgebruikte software en services aan koppelt. Deze apps fungeren als add-ons die alles verbinden. Op deze manier creëert u een volledige bedrijfsoplossing op maat van uw KMO, zonder overbodige functionaliteiten. U betaalt dus enkel wat u echt nodig heeft en effectief gebruikt.
 
Voor u als KMO betekent dit een belangrijke stap voorwaarts. Cloud software zoals Exact Online stelt u in staat om met de nodige flexibiliteit en de juiste prijs/kwaliteitsverhouding uw bedrijfsprocessen te optimaliseren en uw productiviteit te verhogen. Zonder uitgebreide integratietrajecten of complexe installatieprocedures. Opvallend genoeg slagen momenteel weinig software leveranciers in dit opzet. De paar initiatieven komen van internationale spelers, maar op Benelux niveau blijft het windstil.
 
Nochtans is dergelijk systeem een duidelijk antwoord op de vraag naar de combinatie van online business software en een levendig ecosysteem. Ons eigen Exact Online App Center toont aan dat hiermee een antwoord geboden wordt op de concrete behoeften van de KMO.
 
Eén druk op de knop geeft u onmiddellijk toegang tot een online winkel die live gegevens uitwisselt met uw bedrijfssoftware. Zo beschikt u steeds over accurate informatie over onder meer uw beschikbare voorraad. En u wint tijd. Web-orders van uw klanten opnieuw ingeven in uw bedrijfssoftware hoeft, gezien de koppeling, immers niet meer. Deze worden automatisch bijgewerkt. Kiest u voor een kassa-oplossing, dan krijgt u er meteen een online kassasysteem bovenop. Wenst u zeker te zijn van de kredietwaardigheid van uw (potentiële) klant, dan volstaat de toevoeging van de Graydon app die dit binnen de minuut voor u controleert.
 
Kortom, door uw bestaande business software uit te breiden met enkele voor u relevante apps, optimaliseert u uw bedrijfsprocessen en verhoogt u uw productiviteit. Verrijkt u uw business software daarbovenop nog eens met een financiële management app, dan heeft u altijd en overal inzicht in uw financiële situatie.
 
Hou voor ogen dat dergelijk ecosysteem enkel werkt als de door externe partners ontwikkelde apps getest én gecertificeerd zijn door de softwareleverancier. Dit biedt u de garantie dat de externe app effectief werkt en kan worden gekoppeld zonder tussenkomst van een externe partij. Kies ook voor een gezond, gestaag groeiend ecosysteem, zodat de efficiëntie van uw bedrijfsprocessen en productiviteit ook op lange termijn gegarandeerd blijven.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business