Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Media Services om cookies te gebruiken. verder gaan
mijn nieuwsbrieven

Waarom winkelketen Walmart een big data-specialist overneemt

Samenvatting:Met Walmart Labs is Walmart volop bezig met het ontwikkelen van een intensieve Big Data-strategie. Eerder deze week kondigde de winkelreus de overname aan van Inkuru, een intelligent systeem gespecialiseerd in verzamelen en analyseren van data.

Walmart Labs: Big Data-winkeldochter van Walmart

Amerika’s grootste winkelketen Walmart kondigt de overname aan van de Silicon Valley startup Inkuru, een intelligent systeem dat gespecialiseerd is in het verzamelen en analyseren van data.

Inkuru zou vooral die data eruit pikken die bijdragen aan het personaliseren van sites en het afblokken van fraude. Inkuru zal geïncorporeerd worden in Walmarts eigen Silicon Valleybedrijf Walmart Labs.

Social Genome

Met Walmart Labs is Walmart volop bezig met het ontwikkelen van een intensieve Big Data-strategie waarbij de winkelreus honderden miljoenen keywords volgt en koop- en zoekgedrag analyseert via zoekmachines als Google en Bing, en via sociale media als Facebook.

De overname bevestigt het strategisch karakter van data-analyse en big data in het bijzonder voor bepaalde bedrijven.

Via Walmart Labs probeert Walmart het zogenaamde Social Genome van bestaande en potentiële klanten in kaart te brengen. De eerste resultaten zijn inmiddels zichtbaar, zoals de Walmart-app Shoppycat. Die geeft cadeausuggesties op basis van algoritmes die updates uit sociale media interpreteren.

Inkuru is niet de eerste aankoop van Walmart Labs. Vorige maand nog kocht Big Data-winkeldochter de cloud dienstverlener OneOps en de softwareontwikkelaar Tasty Labs. 

Op 20 juni organiseert onze uitgeverij een seminarie over Business Intelligence in onze populaire Business Meets IT-reeks. Meer info op: http://www.businessmeetsit.be/

Lees meer over : itprofessional, big data, business intelligence, nieuws, walmart, inkuru, smart business

Over

William Visterin is hoofdredacteur van het vakblad Smart Business Strategies en coördinator van de B2B-redactie bij Minoc Media Services. Daarvoor werkte hij bij de VRT, eerst als webmaster later als projectleider in de IT-afdeling. Hij begon zijn carrière bij De Tijd. William schrijft over IT, telecom, internet en business, en het liefst zelfs over allevier tegelijk.

Reacties

comments powered by Disqus